Kundupplevelse och kvalitet

Kvalitet är märkbar när saker tas om hand

På Finlands Radiologikeskus är all personal gemensamt mål att ta hand om kunden och hans eller hennes hälsa, och kvalitet skapas också genom ett gott samarbete med kunderna.

Vi får feedback i dagliga kundmöten. Alla kan påverka.

I vårt dagliga arbete strävar vi efter att ta klienten som individ i vägledning, förbereda för undersökningar och procedurer och höra diagnosen. Vi stöder och kommunicerar diagnos och uppföljning på ett förståeligt och empatiskt sätt.

Vi vill att alla kunder ska känna sig välkomna och överväga hur de behöver. Varje dag gör vi saker som ett team så att kundens vårdväg går smidigt.

"Det var en trevlig överraskning hur bra service jag fick."

"Det var ingen känsla av börda, eftersom det ibland händer när du åker någon annanstans."

"Det var en bra och säker känsla, att allt är bra."

Vi uppdaterar våra informationssystem regelbundet och vårt patientinformationssystem är helt elektroniskt. Vårt elektroniska system gör att vår personal omedelbart kan begära en andra åsikt om det behövs. VD är radiolog Jari Juola, som är verksam inom området och har mer än 30 års erfarenhet inom området. Vår VD utför aktivt kvalitetskontroll av våra uttalanden och arbetar också som anställd på alla våra kontor.

I vår verksamhet tar vi också hänsyn till myndigheternas instruktioner och lagar. Vi samarbetar med Fyse Oy inom teknisk kvalitetssäkring och experttjänster inom medicinsk fysik. Vid externa revisioner samarbetar vi med Labquality Oy.

Vår personal utvärderar hela tiden sitt eget arbete. Genom utvärdering utvecklar vi regelbundet de tjänster vi tillhandahåller och våra driftsmetoder i syfte att kontinuerligt förbättra vår verksamhet.

Arbeta med oss

Röntgenhoitaja | Espoo

Rönthenhoitaja | Kajaani

Rönthenhoitaja | Kajaani

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close